| Kuroshio Rex Frank 10.04.2012 18:08 469 0
"Kuroshio Rex" am 10. April 1984 auslaufend HamburgType of ship : Refrigerated Cargo Ship|IMO number : 6829915|Length overall: 146.50m|Beam: 19.50m|Year of build : 1969|Shipbuilder/Place: Boelwerf/Tamise/BEL)|Yard No: 1443| Ex-Name's: POMONA-82 KUROSHIO REX - 84 ACACIA TREE| Broken up at Alang in 1993 |
|
| FRITHJOF Hans W.Tiedemann 15.01.2013 17:48 469 1
Bremerhaven 08.06.94|(Ex)-Name's of ship :FRITHJOF (BM f Ernährung, Landwirtschaft)-->98 EMSSTROM|Ship manager & Owner: (98) EMSSTROM MBH Quality & Safety Centre, Hafenstrasse 2, 26789 Leer (Ostfriesland), Germany|Flag : Germany|IMO number : 6922705|Call Sign : DFQO|MMSI : 211203350|GT: 1716|DWT : 694|Length overall: 76.8m|Beam: 11.8m|Type of ship : Fishing Support Vessel |Year of build : 1968|Builder/Place: Schlichting/Travemunde|Yard No: 1352 |
|
| NINCOP Frank 19.02.2023 16:10 469 1
"NINCOP" - NOK 19.03.88|Ship manager:(01-12-2004) SVENSON E 41, Hamngatan, Falkenberg Sweden|IMO number : 6808090|Call Sign : HO3788|Flag : Panama| Length overall: 68.21 m| Breadth: 10.50 m|Moulded Depth: 6.25 m|Draught: 4.301 m|Gross Tonnage: 1037|Net Tonnage: 522| Capacities of 20ft Containers: 47 |Power: 971 kW|Speed: 12.00 kn|Year of build : 1968 |Shipbuilder / Place: J.J. Sietas Schiffswerft / Hamburg(GER)| Yard Number: 595|Ex-Name's:NINCOP-->88 WINDO - 98 HANNES D. - 04 ALVA |
|
| VINGA Frank 11.12.2012 18:25 469 0
NOK 27.09.92|Status of ship :Broken Up- Grenaa 26.8.11|Type of ship :General Cargo Ship|IMO number :7113167|(Ex)-Name's of ship :JYTTE BRES-->72 WRATH - 74 JYTTE BRES - 80 I.W.WINCK - 80 ACAMAR - 84 VINGA - 01 NN. - 01 VINGA|Last Ship manager & Owner: TRANSPORTE PATAGONIA SUR LTDA Ruta 9 km 250, 6160000 Puerto Natales, Chile|Flag :Chile|IMO number :7113167|Call Sign :CA2534|MMSI :725000668|GT : 1097|DWT :1060|Length overall: 64.6 m|Beam: 11.0 m|Draught:2.9 m|Year of build :1971|Builder/Place: Frederikshavns Vft/Frederikshavn(DNK)|Yard No: 323 |
|
| BERLIN Hans W.Tiedemann 23.05.2013 10:02 469 0
Berlin - Col.P. Bremerhaven| Gebaut: 1925 als "GRIPSHOLM"| Bauwerft: Armstrong, Whitworth & Co/High Walker (GBR)|Bau Nr: 999| Ab 1955 in Fahrt als " BERLIN"|Länge üa: 174.6 m ()1949-50 Erneuert und Verlängert auf 179.8 m )/22.7 m Breite|Eigner: A/B Svenska Amerika Linien Gothenburg -> 1954 Bremen-Amerika Linie GmbH Bremen->1961 Norddeutscher Lloyd Bremen | Verbleib: Abbruch in La Spezia 26.11.66 bei Terrestre Marittima. |
|
| LIA P. Frank 25.07.2013 10:19 469 0
"LIA P." Am 23. Juli 1992 Terneuzen scheldeaufwärts|Type of ship : General Cargo Ship|Status of ship :Broken Up-Alang 28.5.97|IMO number :7228259| (Ex)-Name's of ship :" As" ARCADIAN WARRIOR")TANGANYIKA--> 77 JUVENTUS - 78 NIGER BASIN - 81 INTEGRITY II - 83 CONCORDIA I - 86 DAMAAS - 87 LIA P.|Last known Flag:Cyprus|Callsign:C4WL|Last Owner:Geliper Sh. Co, Perosea Sh.Cypern|Engine: Sulzer/ 5.517 kW|DWT: 15139/8927GT|Length overall: 141.0 m/ 20.5 Beam|Year of build : 1972|Builder/Place: Austin &Pickersgill/Southwick(GBR)|Yard No:882| (Typ: SD 14) |
|
| ALBIN KÖBIS Frank 29.04.2014 17:58 469 0
Am 29. April 1986 einlaufend Hamburg|Type of ship :General Cargo Ship|IMO number : 6608983|Status of ship : Broken Up- Nantong 31.1.87| Owner's: VEB Deutsche Seereederei DDR Rostock ->VEB Deutfracht/Seereederei DDR Rostock -> Strong Progress Ltd HKG Hong Kong |DWT:10400/7712 GT|Length overall: 142.1 m|Beam: 19.3 m| Main Engine: MAN/ 4.364 kW/ 14,5 kn|Year of build :1966| Builder/Place: VEB Warnowwerft/Warnemuende(DDR)|Yard No: 121(Typ: XB) |
|
| ZANET Jürgen 30.11.2022 13:36 469 0
Griechischer Kühlfrachter "ZANET" Imo: 6610596, auf der Weser bei Bremerhaven 10.1983|1966 bei Burmeister & Wain's in Coppenhagen unter der Bau Nr.: 812 als " MICHIGAN" für Reederei DFDS A/S| Maschine:10-Cylinder B&W (1062-VT2BF-140 ) 12,000 bhp/20.0 Kn.|Länge ü.a.: 141.10m|Breite: 18.80m|6,735 grt/6,665 dwt|Weitere Namen: 1992 "ANET"| Verbleib: 1992 in Gadani Beach abgebrochen. |
|
| MELLUM willi 19.09.2017 14:13 469 0
Trawler"MELLUM " (Reederei Sohle, Hanseatische Hochseefischerei,)Imo: 5405865/Bremerhaven 07.1983|Gebaut 1963 auf der H.C.Stulcken Sohn Werft in Steinwerder unter der Bau Nr.: 906 als "KAP WALLOE " für die Cranzer Fischdampfer AG ->1969 umgebaut zum Schlepper "VARIUS III " für Reederei Harms in Hamburg ->1971 Rückbau zum Trawler und umbenannt in " "MELLUM " ,ab 1985 als "FRIOSUR I" on Tour für Pesquera Friosur Ltd. Valparaiso | Verbleib: 2000 aus dem Schiffsregister gestrichen|Flagge: Deutsch| Rufz.: DNDU|BRT: 724|GT: 724|Länge üa: 66.6 m| 10.2 m Breite| Tfg: 4.25 m| Seitenhöhe: 7.10 m| Maschine: Deutz Dieselmotor( SRBV 8 M 358)/ 1850 PS/ 1 Schraube/15 kn. |
|
| FLAMINGO REEFER Hans W.Tiedemann 15.09.2011 18:12 470 0
Bremerhaven 31.01.96|Status of ship : Broken Up-Alang 8.8.98|Type of ship :Cargo ship (ref)| IMO: 7229679|Callsign: 3FFN3|Last known flag: PANAMA|Year of build : 1973| Builder/Place: Flender/Lübeck-Siems|Yard No: 602|Gross tonnage: 9,609 |Summer DWT:9,315 |Length overall: 154,5m|Beam: 216m| (Ex)-Name's of ship :WILD CORMORANT-->81 ATTICA REEFER - 85 SILVER REEFER - 88 BASSRO NORDIC - 88 FLAMINGO REEFER - 88 HORNCLIFF - 90 FLAMINGO REEFER - 91 TUSCAN STAR - 92 FLAMINGO REEFER - 96 MARATHON BREEZE |
|