BRAAKMAN Jürgen 01.02.2011 10:48 383 1
Bild: H.W. Tiedemann/Terneuzen|Ship manager: UNIE VAN REDDING SLEEPDIENST Italielei 3, Postbus 2, 2000 Antwerp, Belgium|Flag :Belgium|IMO number :8915457|Call Sign : ORLY|MMSI :205199000| GT:249|DWT :134|Length o.a. 31.99 m|Breadth o.a. 8.70 m|Max. draught 4.65 m|Bollart Pull:39 t.|Year of build :1991|Builder:Scheepswerf van Rupelmonde Begien as " YOLANDE LETZER"|Yard No: 463 |
|
|
Die hier veröffentlichten Artikel und Kommentare stehen uneingeschränkt im alleinigen Verantwortungsbereich des jeweiligen Autors.
Ant.: BRAAKMAN
Geschrieben am: 01.02.2011 10:27 Aktualisiert: 08.09.2020 09:42
willi
Webmaster
Mitglied seit: 01.01.1970
aus:
Beiträge: 15076
PROPULSION One ‘ABC’ type 8 MDZC-800-173 K 4stroke trunk-type diesel engine driving a 2.700 mm 4-blade propeller in a ‘Kort’ nozzle rudder, via a ‘Reintjes’ ZWAV 2650 reduction gearbox. One ‘Guascor’ type F 240 TA-SP diesel engine, driving a full azimuth, retractable ‘Aquamaster’ type UL 601/3500 bowthruster. The combined propulsion output of 2.000 kW gives the tugs a (certifi ed) bollard pull of 39 t. Main propulsion: 32 t. - bowthruster 7 t.).
|