| STOLT SINCERITY Hans W.Tiedemann 15.01.2017 09:18 244 0
"STOLT SINCERITY" 19.07.97 Rozenburg|Type of ship : Chemical/Oil Products Tanker|Status of ship :Broken Up-Alang 02.09.2009|Last Ship manager:STOLT TANKERS BV Haven 190, Westerlaan 5, 3016 CK Rotterdam, Netherlands|Flag : Liberia|IMO number :7400857|Call Sign :6ZDV|GT :20013|DWT : 31943|Main Engine: Sulzer/ 12.799 kW/17 kn| Year of build : 1976|Buildfer/Place: Dubigeon-Normandie/Prairie-au-Duc (FRA)|Yard No:149 |
|
| STOLT TENACITY Olaf 11.03.2019 13:56 132 0
Terneuzen 2000|Reederei: STOLT TANKERS BV Westerlaan 5, 3016 CK Rotterdam, Netherlands|IMO-Nummer: 7401227|Rufzeichen: E5U2729| Flagge: Cook Islands|GT: 20157|DWT : 32093|Länge: 176.7m|Breite: 27.03m| Tiefgang: 11.77m|Baujahr: 1978|(Ex)- Namen: |Verbleib: wurde 04/08 verschrottet! |
|
| STOLZENFELS willi 26.10.2015 18:08 629 0
Ost Afrika Reede 1979| Gebaut 1971 auf der Flender Werft in Lubeck-Siems unter der Bau Nr.: 586 für die Deutsche Dampfsch. Ges "Hansa" in Bremen als "STOLZENFELS"|Rufz:DEHE| Imo: 7044093| Weitere Namen:80 MANILA - 84 EUROEXPRESS - 86 PRIMER| Verbleib: Abbruch in Anyer 31.12.86| L.ü.a.: 153,27 m | B.ü.a.: 22,92 m | SH.: 13,52 m| BRT 7.485 BRT - 4.790 NRT 11.816 tdw- Tfg.: 9,06 m als Freidecker -->als Volldecker 10.586 BRT- 6.893 NRT- 14.436 tdw - Tfg.: 10,06 m| Maschine: Ein 7-Zylinder einfachwirkende Zweitakt-Dieselmotor MAN, Augsburg ( K 7 Z 78/155 F)12.250 PSe / 20,0 Kn.|Ladegeschirr: 2x 75 t Stülckenbäume - 8x 5-10 t Ladebäume 2x Liebherr-Säulenkran 5 t - 1x Liebherr-Portalkran 5 t| Besatzung: 53 - 4 Passagiere
|
|
| STONEWALL JACKSON Jürgen 17.01.2019 15:01 244 0
"STONEWALL JACKSON " IMO n° 7366946 / Jeddah28.03.1984| Type of ship:Barge Carrier| Status:Broken Up-Alang 14.04.2002|Last Ship manager & Owner: KEY CORPORATE CAPITAL 9th Floor, 54, State Street, Albany NY 12207-2524, USA|Flag:United States of America|Callsign:KDDW| GT:28580|DWT:41578|Length oa:272.6 m|Beam:30.6 m|Year of build:1974 |Builder/ Place: Avondale/Avondale (USA)|Yard No: 1950
|
|
| STONNY Olaf 24.10.2020 19:56 175 0
"STONNY" Istanbul (Bosphorus) 2006|IMO-Nummer: 6903333| GT: 1259|DWT : 2219|Länge: 73.0m|Breite: 11.4m| Baujahr: 1969| Werft/Ort: Harlingen S&R Harlingen NETHERLANDS|Bau Nr. : 35|(Ex)- Namen: 86 "WORLD PEACE" - 91 "GALSEAS" - 95 "AGIOS ANDREAS" - 96 "AGIOS ANDREAS AR 1" - 98 "KHARI" - 00 "JHON II" - 01 "SEA WAVE I" - 01 "AMAZE III" - 03 "BULBUL" - 03 "SPIRIT II" - 03 "FATEMA" - 04 "PUMMY STAR" - 06 "STONNY"|Verbleib: wurde 07 in Aliaga - Turkey verschrottet |
|
| STORA-KORSNAS-LINK I Dieter 09.12.2013 18:28 492 1
Ro Ro Frachter "STORA-KORSNAS-LINK I" IMO 7230680 vor Travemünde .Am 05.11.1991 vor der Englischen Küste in Brand geraten und am 10.11.1991 nach mehreren starken Explosionen gesunken. |
|
| STORA-KORSNAS-LINK I Dieter 09.12.2013 18:29 400 1
Ro Ro Frachter "STORA-KORSNAS-LINK I" IMO 7230680 vor Travemünde .Am 05.11.1991 vor der Englischen Küste in Brand geraten und am 10.11.1991 nach mehreren starken Explosionen gesunken. |
|
| STORESUND Ulrich 11.01.2021 13:06 1112 1
"STORESUND" IMO n° 5159703 /Dän. Schlepper im NOK unter der Levensauer Hochbrücke in den 90ern |Built by Mutzelfeldtwerft Gmbh at Cuxhaven in 1954, "Impetus" was the first diesel Powered Tug to operate on the River Tyne (Newcastle area) in England, thus starting the end of the steam powered era. She was later sold to J.Johannesen & Son of Lubeck and renamed "Joachim". She was bought by Svenborg Bugser A/S in 1984 and renamed the "Storesund", the first of two tugs to bear the name under the Svendborg Bugser colours. She served us well until 1997, before being sold on to the Genovese Company Madera, being renamed Madera V in the process. The latest information we heard about her was that she was operating off the coast of Equatorial Guinea - West Africa, towing logs out to waiting ocean going ships. |
|
| STORESUND Ulrich 11.01.2021 13:08 1089 0
"STORESUND " in Dänemark September 1992| Gebaut 1954 auf der Mützelfeldwerft in Cuxhaven unter der Bau Nr.: 136 für Englische Eigner( Ridley Steam Tug Co-Newcastle)als "IMPETUS"|Rufzeichen: DKCU|BRT: 26,83| Länge ü.a.: 26,83m|Breite: 6,80m| Tiefgang: 3,65m|Seitenhöhe: 3,40m|Maschine: KHD-Dieselmotor /Baureihe: 545) 1320 PSi/1 Propeller in Kort-Düse/ 10,00 kn/ 17 t Pfahlzug|1971 Neumotorisiert, einbau eines KHD-Dieselmotors mit 750 PSe|1969 Verkauft an Reederei Johannsen & Sohn in Lübeck|1984 verkauft nach Dänemark ( Svendborg Bugsier) Umbenannt in "STORESUND" Rufzeichen: OWBF|Verbleib: Schiff in Fahrt als "MADERA V" Eigner: MADERA GROUP SA Panama|Reeder: PROMOPORT INTERNATIONAL 53, Via Demarini, Genoa Italy|Imo Nr. 5159703| Ruffzeichen: HP9146| Flagge: Panama |
|
| STORESUND Frank 11.01.2021 13:09 106 1
"STORESUND" IMO n° 5159703/ NOK 07.12.2020| (ex)- Name's:"IMPETUS "(Ridley Steam Tug Co Ltd. Newcastle )- 69 "JOACHIM "( Johannsen & Sohn, Lubeck)-84 "STORESUND "(Svendborg Bugser A/S Denmark )->87 "MADERA V "(Romoport International, Italy) |Year of build : 1954| Builder/Place: Mutzelfeldtwerft Gmbh/ Cuxhaven |Yard N°136 |Ship manager:( 97) PROMOPORT INTERNATIONAL Torre Shipping, Via Demarini 53, 16149 Genoa GE, Italy (MADERA GROUP SA )|Flag:Panama|Callsign:HP9146|GT:119|Length: 29.56 m| Beam:6.82 m||Main ERngine: 6 Cyl.KHD-> 825bhp ->1971 Re-engined with a 5 Cyl.KHD |
|